Tuesday, September 4, 2012

Duhai Bakal Pendampingku..

Mungkin akan ada yang mengatakan ini terlalu awal..tapi bagi saya..ia tidak perlu lewat..segalanya bermula daripada sekarang..dan sebenarnya sejak dulu lagi..

Disini..sedikit nukilan buat insan yang akan menjadi teman hidupku..yang dirinya hanya ada dalam pengetahuan Allah..terimalah duhai BAKAL PENDAMPINGKU...




Tiap malam..dalam qiamku..
ku selalu berdoa agar dirimu bakal pendampingku 
menjadi seorang muslimah yang sefikrah denganku..
ketahuilah..aku sentiasa mempersiapkan diriku agar 
menjadi yang terbaik untukmu..
dan aku sentiasa berharap bahawa kau juga begitu..

Duhai bakal pendampingku..

maafkan aku..kerana sebelum ini..
pernah kuberikan cinta ini pada yang belum pasti..
yang belum halal bagiku..
tetapi ketahuilah..mulai detik ini..
cinta ini akan ku jaga..akan ku simpan..
hanya padamu yang akan menjadi yang layak buatku..

Duhai bakal pendampingku..

akan ku raih cinta Allah..
cinta yang aula buatku sebelom ku gapai cintamu kelak..
akan ku cari ilmu Allah yang tidak akan pernah habis..
akan ku jadi matahari dan bulan untuk mu..
matahari yang akan menyinar terang..
menyuluh jalan kehidupan..
bulan yang akan muncul ketika kau..
gelap..kebingungan dalam mencari penyelasaian..

Duhai bakal pendampingku..

Permudahkanlah urusan ku kelak..
agar ikatan yang terjalin erat penuh barakah dan rahmah..
hingga ke hujungnya..

Duhai bakal pendampingku..

Cintailah aku hanya  semata-mata keranaNya..
kerana aku tidak tahu bila perginya aku...
dan jika ia berlaku..kau pasti akan pasrah dan reda
dengan ketentuannya..

Duhai bakal pendampingku..

sungguh aku manusia biasa..
bukanlah ulama hebat..mahupun wali Allah..
aku hanya seorang hambaNya yang penuh semangat dalam
mencari ilmuNya..menyebarkan dakwahNya..
jadilah pendampingku yang setia..
hadir saat aku lemah..hadir saat aku jatuh..
agar aku lebih kuat dalam jihadku..
jadilah penguat jiwaku..
jadilah penyembuh lukaku...

Duhai bakal pendampingku..

nanti...
aku adalah pakaianmu..dan kau adalah pakaianku..
kita akan saling lengkap melengkapi..
bersama menuju ke infiniti syurga..

marilah kita bersama menjadi hamba Allah yang lebih ooosemmm...;)

Yang benar...
Bakal zaujanmu....

No comments:

Post a Comment