Friday, May 17, 2013

Madah buat guru....

Cikgu...

Dulu aku tidak tahu apa itu dunia..
Tapi hadirmu membuat aku kenal segalanya..
Buat aku sedar akan pentingnya ilmu buat kita...

Maafkan aku...
Andai kataku mengguris hatimu...
Andai bicaraku merobek jiwamu...
Maafkan aku...
Andai langkahku...
Membuatmu sedih pilu...

Kadang aku nakal tidak terkawal...
Aku degil tidak terajar...

Andai satu hati aku berjaya...
Tidak akan ku lupa jasamu buat selamanya...
Aku sedar...tanpamu aku tiada guna...
Hanya seorang kecil yang tidak kenal apa apa...

Cikgu...teruskan perjuanganmu...
Dalam mendidik anak bangsa...
Generasi muda penggerak negara di masa tua..

Aku tahu..tugasmu bukan semudah yang disangka..
Ia berat tidak dijangka...
Manusia selalu mengendahkannya...
Mengatakan bahawa guru itu mudah saja...

Jangan kau sedih duhai guru...
Masih ada insan yang menyayangimu...
Merekalah anak didikmu..
Yang selama ini kau ajari selalu...

Tiada apa yang mustahil didunia..
Dengan redha dan izinnya..
Moga engkau selalu ceria..
Menikmati akan indahnya dunia...

Selamat Hari Guru...

No comments:

Post a Comment