Thursday, December 6, 2012

takdir tidak dapat diubah..

Andainya aku dapat mengubah takdir..
pasti aku akan mengubahnya mengikut keinginanku..
pasti aku akan mengaturnya mengikut kehendakku..
tetapi takdir itu milik Allah..
Dia yang menentukan segalanya..
buruk..
baik..
takdir seseorang itu..
itulah ketentuanNya..
tiada siapa yang mampu protes..
tiada siapa yang dapat ubah..
terimalah takdir itu..
dengan redha dan  pasrah..
kerana Dia..
Dia tahu apa yang terbaik buat kita..
tapi..
aku juga manusia biasa..
punya keinginan..
punya impian..
punya harapan..
kadang aku tertanya-tanya..
kenapa tidak perancangan aku seperti perancanganNya..
mengapa harus berbeza...
kenapa tidak takdir itu menyebelahi aku..
kenapa tidak takdir itu menjadi milikku..
itulah persoalan yang sering bermain dibenak mindaku..
walau aku tahu itu ketentuannya..
aku tetap persoalkan..
kenapa..
mengapa..
ternyata Dia yang ada jawapannya..


~ mari beramal untuk akhirat ~
~ mungkin kita akan mati sekejap lagi ~.

No comments:

Post a Comment