Friday, October 19, 2012

.. adakah ini cinta ..

Assalamualaikum..entry kali ini ingin saya kongsi..kongsi satu cerita..cerita yang mungkin ada manfaatnya..dan mungkin ada sesetengahnya yang mengatakan ia sia-sia.. ia adalah tentang.. CINTA..


"eh awak..pe yang kita buat nih tak salah ke.."

"tak laa awak..kita kapel jek..bukan buat ape-ape.."

"oowh..macam tu ye awak..kalau macam tu tak pe la.."


Percintaan mereka diteruskan..rasa cinta itu dipupuk lalu disemai dalam jiwa masing..menabur janji setia..bersama selamanya..sampai kesyurga..semakin lama..semakin kerap bertemu tanpa bertemankan mahram..semakin lama..menjadi semakin erat..

"awak..tak pe ke kita asyik kuar nih??aitu saya dengar..ustaz de cakap..keluar kena bawa mahram saya.."

"eh..tak pe laa awak..lagipun kita kan nak kawin nanti.."

"tapi..sekarang kan kita belum de apa-apa ikatan awak??"

"awak tak sayang saya??"

"sayang..."

"dah  tu tanya macam nih..tak suke keluar dengan saya..ye??tak pe laa.."

"eh awak..bukan macam tu..ok..ok..saya tak tanya dah ye awak..:)"

Masa terus berlalu..hari berganti hari..tahun berganti tahun..kini sudah genap empat tahun hubungan mereka terjalin..si lelaki sudah semakin ringan tangannya..si perempuan pula rela dirinnya diraba..dipegang disentuh..tiada lagi malu menghisi diri..hilang terbang pergi kemana..

"awak..tak pe ke kita pegang-pegang..kita kan belom kahwin.."

"tak pe laa awak..kita suka sama suka..sayang sama sayang..cinta sama cinta..kan??"

"memang la..tapi awak.."

belum sempat wanita itu meneruskan bicara....

"awak..sayang saya??"

"sayang..sangat.."

"jadi..jangan la asyik tanya macam ni..saya un sayang awak tau.."

akhirnya....maruah..mahkota wanita tercabut..hanya kerana cinta..cinta yang tidak berlandaskan syariatNya..cinta yang suci kini telah dinodai..yang tiggal cinta berasaskan nafsu semata-mata..

"awak..saya mengandung anak awak.."

"ermm..awak..gugurkan ye??"

"eh..awak kata nak kahwin dengan saya..ni baru dua minggu..jom la kahwin.."

"awak..saya nak..bukan tak nak..tapi saya belum bersedia..ye awak??gugurkan ye??"

"tapi awak..."

"awak..awak sayang saya kan..kita gugurkan ye??"

"em..ye laa.."

Anak yang tidak berdosa dijadikan mangsa..si ibu sanggup mengadaikan nyawa seorang anak..hanya kerana menurutkan sayang..Ya Allah..

tetapi kita perlu ingat..bukan mereka yang perlu dibeenci..tetapi perbuatan mereka..sayangilah mereka..bawalah mereka ke pangkal jalan menuju ilahi..bawa memreka bersama-sama kita ke infiniti Jannah..



PEMUDA ISLAM itu..pembimbing..pelindung..pembela..bagi srikandi islam itu..bukannya dia yang menjadi pekhianat..menjadi perosak kepada srikandi islam itu sendiri..

SRIKANDI ISLAM itu..bernilai..berharga..mahal tiada bandingan harga..perlu dijaga..jangan mudah terpedaya dengan godaan dunia..kau sungguh mulia disisi agama..jangan kau mempersiakannya..

CINTA itu.. bawalah ia ke jalan redha Ilahi.. supaya diri tidak leka dan lalai dengan nafsu berahi.. cinta begini adalah cinta terpuji.. membawa hingga ke syurga hakiki.



No comments:

Post a Comment